Próbujesz pomóc rodzicom w podjęciu decyzji o szczepieniu dzieci? Zastanów się nad opowiadaniem historii.

Opublikowano w dniu: 27 listopada 2019

19 listopada 2019 roku w czasopiśmie Health Education & Behavior opublikowano wyniki badań naukowców z Uniwersytetu Drexela, z których wynika, że kampanie zdrowotne w mediach społecznościowych mające na celu zwiększenie liczby zaszczepionych przeciw ludzkiemu wirusowi brodawczaka (HPV) mogą przynieść większy sukces, jeśli wprowadzą narrację do postów informacyjnych.

Naukowcy z uniwersytetu Drexela zbadali informacje dotyczące szczepień przeciw HPV opublikowane w mediach społecznościowych. Chcieli odkryć mechanizm, dzięki któremu treści antyszczepionkowe zdobywają popularność w Internecie.

W badaniu przeanalizowano 360 losowo wybranych publikacji na platformie Instagram. Chociaż większość postów miało charakter proszczepionkowy (56%), to treści antyszczepionkowe odznaczały się znacznie większym zaangażowaniem, w tym większą liczbą polubień (średnio 24 kontra 86 polubień). Zdaniem badaczy na sukces publikacji dotyczącej szczepień w mediach społecznościowych może składać się odpowiednio wykorzystana narracja.

W większości proszczepionkowych publikacji (61%) autorzy dzielili się praktycznymi informacjami dotyczącymi szczepień, a jedynie 45% z nich zawierało osobiste doświadczenia związane ze szczepieniami. Zdaniem zespołu można wygenerować większe zaangażowanie w mediach społecznościowych dzięki łączeniu treści naukowych, tj. faktów dotyczących szczepień z elementami osobistych doświadczeń oraz opowiadanych historii.

Słowniczek
pokaż więcej
Znalazłeś niezrozumiany termin?
Zaproponuj hasło do słownika.
Loading

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close