Nowa odsłona kampanii „Ja już po. A Ty?”
„Ja już po. A Ty?” to hasło kampanii promującej szczepienia prowadzonej przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – PIB. Zeszłoroczna, pierwsza edycja, skupiała się na szczepieniach przeciw COVID-19. W tym roku głównym celem jest popularyzacja szczepień przeciw HPV.
Kampania będzie miała charakter edukacyjno-informacyjny. Chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, mając świadomość, że wiedza na temat szczepień i korzyści z nich płynących powinna być powszechna. Celem prowadzonych działań będzie popularyzacja szczepień ochronnych obowiązkowych i zalecanych z Programu Szczepień́Ochronnych ze szczególnym uwzględnieniem szczepień́przeciw HPV (wirus brodawczaka ludzkiego), dostarczanie zweryfikowanych i wiarygodnych informacji o działaniu szczepień́opartych na aktualnych badaniach naukowych, a także weryfikacja i obalenie najczęściej występujących tzw. „fake newsów”.
Działania zorientowane będą wokół portalu Szczepienia.info, ale hasło „Ja już po. A Ty?” z charakterystyczną koniczynką, która w tym roku jest symbolem kampanii, będzie można znaleźć także na naszych profilach w mediach społecznościowych, na Facebooku i Instagramie, w wybranych serwisach internetowych oraz usłyszeć w radiu i telewizji.
W działania będą zaangażowani także influencerzy, promujący ideę udziału w programie szczepień przeciw HPV.
Kampania realizowana jest w ramach prowadzonego przez NIZP PZH – PIB projektu pt. „Promocja szczepień, utrzymanie funkcjonalności portalu informacyjnego dotyczącego szczepień – działania promocyjne i popularyzacyjne dotyczące szczepień ochronnych” w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025.