Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ciekawa kampania społeczna w walce z fałszywymi informacjami na temat szczepień

Opublikowano w dniu: 24 lipca 2020

“Stronger” (Silniejsi) to nowa kampania amerykańskiej organizacji The Public Good Projects, mająca na celu walkę z fałszywymi informacjami dotyczącymi szczepień, nauki oraz medycyny. The Public Good Projects to amerykańska organizacja non-profit zajmująca się zdrowiem publicznym, odpowiedzialna za najlepsze kampanie zdrowotne w kraju. Po raz pierwszy rozpoczyna krajową kampanię, której zadaniem jest zwalczanie dezinformacji na temat szczepień. Podczas gdy poprzednie kampanie dotyczące zdrowia koncentrowały się na edukacji społeczeństwa, kampania SILNIEJSI skupia się na aktywnej mobilizacji zdecydowanej większości Amerykanów, którzy mają świadomość, że szczepionki są bezpieczne i skuteczne.

Według danych zebranych przez organizację The Public Good Projects liczba fałszywych informacji znacząco zwiększyła się wraz z początkiem pandemii COVID-19. Z 2,8 miliona wzmianek przeciwnych szczepieniom w Internecie przed pandemią (listopad 2019 – luty 2020), liczba wzmianek po wybuchu pandemii wzrosła aż do 4,5 miliona (marzec – maj 2020). Oznacza to, że w ostatnich miesiącach o 60% wzrosła liczba fałszywych informacji, kłamstw oraz teorii spiskowych na temat szczepień.

Pomysłodawcy akcji odnotowując ten problem postanowili wyjść poza samą edukację. Zachęcają do „zakasania rękawów” i samodzielnej walki z fałszywymi wiadomościami. Instrukcja dla ochotników, którzy chcą przystąpić do akcji brzmi następująco:

  1. Zablokuj, zbanuj lub ukryj fałszywe informacje w mediach społecznościowych.
  2. Poinformuj o wzmiance autorów portalu Stronger.
  3. Skomentuj, aby ostrzec innych przed fałszywymi treściami.
  4. Wesprzyj ekspertów, jeśli zostaną zaatakowani w dyskusji.
  5. Zdobądź wiedzę i poznaj fakty, które pozwolą walczyć z fałszywymi informacjami.

Kampania rozpoczęła się 15 lipca 2020 roku wraz ze startem informacyjnego portalu Stronger.org.  

Autorzy kampanii “Silniejsi” do pozyskania wiedzy polecają strony:

My polecamy portale w języku polskim:

Słowniczek
pokaż więcej
Znalazłeś niezrozumiany termin?
Zaproponuj hasło do słownika.