Próbujesz pomóc rodzicom w podjęciu decyzji o szczepieniu dzieci? Zastanów się nad opowiadaniem historii.

Opublikowano w dniu: 27 listopada 2019

19 listopada 2019 roku w czasopiśmie Health Education & Behavior opublikowano wyniki badań naukowców z Uniwersytetu Drexela, z których wynika, że kampanie zdrowotne w mediach społecznościowych mające na celu zwiększenie liczby zaszczepionych przeciw ludzkiemu wirusowi brodawczaka (HPV) mogą przynieść większy sukces, jeśli wprowadzą narrację do postów informacyjnych.

Naukowcy z uniwersytetu Drexela zbadali informacje dotyczące szczepień przeciw HPV opublikowane w mediach społecznościowych. Chcieli odkryć mechanizm, dzięki któremu treści antyszczepionkowe zdobywają popularność w Internecie.

W badaniu przeanalizowano 360 losowo wybranych publikacji na platformie Instagram. Chociaż większość postów miało charakter proszczepionkowy (56%), to treści antyszczepionkowe odznaczały się znacznie większym zaangażowaniem, w tym większą liczbą polubień (średnio 24 kontra 86 polubień). Zdaniem badaczy na sukces publikacji dotyczącej szczepień w mediach społecznościowych może składać się odpowiednio wykorzystana narracja.

W większości proszczepionkowych publikacji (61%) autorzy dzielili się praktycznymi informacjami dotyczącymi szczepień, a jedynie 45% z nich zawierało osobiste doświadczenia związane ze szczepieniami. Zdaniem zespołu można wygenerować większe zaangażowanie w mediach społecznościowych dzięki łączeniu treści naukowych, tj. faktów dotyczących szczepień z elementami osobistych doświadczeń oraz opowiadanych historii.

Słowniczek
pokaż więcej
Znalazłeś niezrozumiany termin?
Zaproponuj hasło do słownika.